JVC KW-NX7000 met nieuwe update 'hacken'

falcon7
Junior Member
Junior Member
Berichten: 27
Lid geworden op: 07 aug 2008 09:06

JVC KW-NX7000 met nieuwe update 'hacken'

Bericht door falcon7 »

Zojuist ook de update gedaan. http://www.jvc.co.jp/english/car/suppor ... index.html
Meteen even lekker lopen editen in de ini files als testje.

De copyright.ini aangepast. Dit is de tekst "© 2007-2008, Tele Atlas NV. All rights reserved." die bij het opstarten verschijnt. Hiervoor houd JVC wel een checksum (sum8) bij in de files SumList.ini (ANSI Encoded) en SumListNew.ini (Encoded UCS-2 Little Endian). Deze moeten dus worden aangepast als je een bestand wijzigd. Doe dit bijvoorbeeld met Notepad++, die verneukt de files tenminste niet zoals notepad of Wordpad...
Dit betekend dat ik alle files kan aanpassen zolang je deze bestanden bijwerkt.

Voorbeeld:
Originele checksum van Copyright.ini is volgens SumList.ini 18 (dec) = 12 (hex).
Pas ik de Copyright.ini file aan en bereken de checksum (sum8) van deze file dan moet ik deze hexidecimale waarde als decimaal invullen in de SumList.ini en SumListNew.ini.
Om de checksum te berekenen heb ik even snel MyCRC 0.3 gebruikt parameter -crc8, dus "mycrc.exe -crc8 Copyright.ini.
Deze gratis tool is te downloaden op http://www.softpedia.com/progDownload/M ... 95752.html.

Dit maakt het dus mogelijk om alle files Very Happy in deze update te veranderen. Zoals de POI icoontjes etc.

Have fun!!!

Groet
Bjorn

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
rschobben
New Member
New Member
Berichten: 5
Lid geworden op: 30 okt 2008 23:17

Bericht door rschobben »

nice!
was ook al druk in de weer maar was nog niet achter de CRC.
wil eigenlijk proberen iets van windows explorer er op te krijgen zodat ik ook files vanaf de JVC naar SD kan kopieeren om nog meer aan te kunnen passen.

zou ook mooi zijn als we beatrix er uit kunnen krijgen.

het een beetje zitten browsen in het NK.ABS bestand uit de update om te kijken of ik achter directory structuur
etc. kan komen van de KW-NX7000. Systeem lijkt gebaseerd op Hitachi SH-4 CPU

zie attachment, misschien heb je er wat aan.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
mvdenzen
Junior Member
Junior Member
Berichten: 25
Lid geworden op: 07 sep 2008 08:44

Bericht door mvdenzen »

Hou ons maar op de hoogte. Ik lees dat jullie er genoeg verstand van hebben

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
nikagl
Starting Member
Starting Member
Berichten: 12
Lid geworden op: 13 nov 2006 01:15

Bericht door nikagl »

Ik denk dat we iemand met Windows Automotive kennis nodig hebben om de layout van het bestand te begrijpen, en de programma-code die erachter zit. Naast jouw strings kom ik ook XIP tegen (execute in place code)...Grappige (of juist angstige) is dat ik alleen op ons forum heb kunnen vinden dat men er mee bezig is... normaal lopen ze in bv. de VS ruim voor op dit soort hacking van de navigatie's (ik heb veel gespeeld met de BMW navi en de Pioneer HDxBT). Ik ben benieuwd of een programmeur die hier verstand van heeft bij ons aanklopt :). Ik heb wel ervaring met hex-editing, crc-berekeningen, en stap-voor-stap instructie's opvolgen van datgene wat men mij uitlegt, maar programmeren op dit niveau gaat me niet lukken...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
nikagl
Starting Member
Starting Member
Berichten: 12
Lid geworden op: 13 nov 2006 01:15

Bericht door nikagl »

Oh ja, alle icoontjes zijn ook aan te passen, maar dat hadden jullie vast al gezien. Ben ook geen graphic-artist dus aanpassen hiervan hoef je van mij ook niet te verwachten ;)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
nikagl
Starting Member
Starting Member
Berichten: 12
Lid geworden op: 13 nov 2006 01:15

Bericht door nikagl »

Wel geinig om door die hex-code heen te browsen. Ik ben al een aantal PNG plaatjes en WAV files tegengekomen...Copy/paste naar een nieuw bestand et voila, zie attached voorbeelden... Ik heb overigens het idee dat dit standaard Windows Automotive plaatjes zijn en deze door de JVC nav niet gebruikt worden...

PNG-Files (begint met 89 50 4E 47 = ‰PNG en eindigt met IEND®B`‚):

49308
171cf0
250c58
32c500
36e778
5575d8
a93824?
b2e5d4
f33b72
f62b7c
f72cbc
f7ab8c
f7e158
f7fca8
f86924
f885d0
f97ca4

WAV-Files (begint met RIFF; eindigt op lenght genoemd na RIFF, waarbij bytes omgedraaid moeten worden, dus 54 49 46 46 78 01 = RIFF + length 0178):

21a4a8 (heeft geen lenght, dus klopt niet)
222334
2224b4
222664
222880

Groet,

Nika.

Edit Mod: identieke dubbelposting gewist.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
roelofsee
New Member
New Member
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 mar 2009 08:50

status 'hacken'?

Bericht door roelofsee »

Goededag,

Ik hoop dat we dit topic en puzzelwerk weer een beetje nieuw leven in kunnen blazen.
Ik vrees namelijk dat de updates van JVC zeer lang op zich laten wachten.
Ik heb vrijdag contact gehad met de JVC helpdesk en die geven aan dat pas op zijn vroegst in november er een update van het kaartmateriaal komt. Ik vind dit echt schandalig slecht.
Zo bind je toch geen klanten.
Je zou toch verwachten bij zulke dure inbouw-systemen dat de updates perfect geregeld zijn.
Maar ja, vandaar dat ik eigenlijk dit initiatief weer verder leven wil inblazen.
Ik weet niet hoe het er inmiddles mee staat?
Ik ben geen programmeur maar heb inmiddels wel behoorlijke met software aanpassingen. Dus ik kan op dat gebied wat betekenen.

Misschien is het ook een idee om eens te kijken naar de software van de nieuwe KW-NT1 of de nieuwe JVC nx7000bt. Ik vraag me af met welk kaartmateriaal die geleverd gaan worden en of er eventueel iets is te kopieren.
Weet iemand ook uberhaupt van welke makelij de navigatiesoftware is?
Ik weet wel dat het toestel op een versie van Wince draait dus welllicht is er van Flash geheugen op te starten.
Ik ben benieuwd wat voor soort extensies de kaartbestanden hebben in het flashgeheugen van de JVC.

Ik had hiervoor een Pioneer navgate F900. Die had ook zijn nadelen maar die was wel volledig customizable en ze hadden een hack om zelf het allerlaatste kaartmateriaal te uploaden aangezien het om Igo8 software ging.
Dit was top!
In principe is de JVC navigatiesoftware software mooier. Er moet een mogelijkheid zijn iets te hacken.
Ik zal op het www.avic411.com/forum ook een topic openen. Misschien dat iemand daar zin heeft..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Je ontstemming over het uitblijven van een update begrijp ik nog wel. Hoewel het niet vreemd is dat de eerste update iets meer dan een jaar na het uitbrengen van een toestel niet ongebruikelijk is.

Maar wat ik niet begrijp is dat je dit post.
In een eerdere posting http://www.navigatiehelpsite.nl/forum/v ... 6439#76439 is daar al een zeer duidelijke reaktie op gekomen en verwezen naar het Reglement: dat doen we hier dus niet :!:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • JVC KW-NX7000 kaart update
    door Nielsk » 24 mar 2015 12:24 » in Te Koop Gevraagd
    Reacties: 0
    Weergaves: 1455
  • Kw-nx7000 probleem
    door Nielsk » 21 mar 2015 13:57 » in JVC
    Reacties: 1
    Weergaves: 1063
  • Nieuwe CD in Renault V28 (4R-LPN)
    door rayman76 » 22 apr 2018 10:02 » in Renault
    Reacties: 0
    Weergaves: 711
  • nieuwe kaarten.
    door japie57 » 31 aug 2019 11:29 » in TomTom
    Reacties: 0
    Weergaves: 458
  • nieuwe kaarten.
    door japie57 » 24 feb 2020 20:16 » in TomTom
    Reacties: 0
    Weergaves: 346
  • nieuwe kaarten.
    door japie57 » 01 dec 2019 12:58 » in TomTom
    Reacties: 0
    Weergaves: 469
  • nieuwe kaarten.
    door japie57 » 15 jun 2019 11:09 » in TomTom
    Reacties: 2
    Weergaves: 642

Terug naar “JVC”