VRM6200 / MS6200 wel zo geweldig ?

Gerard Daan
Starting Member
Starting Member
Berichten: 16
Lid geworden op: 13 jul 2007 10:42

VRM6200 / MS6200 wel zo geweldig ?

Bericht door Gerard Daan »

Mede door de (zeer) positieve recencies op forums heb ik onlangs de VRM6200 / MS6200 aangeschaft en laten inbouwen in een volvo V70. Systeem ziet er ingebouwd zeer strak uit !

Ben geen ervaren gebruiker van multimediasystemen en heb dus ook geen vergelijkingsmateriaal maar wil jullie toch deelgenoot maken van zaken waar ik bij dit systeem tegen aanloop. Wellicht ben ik te veeleisend of zijn bepaalde zaken makkelijk op te lossen, dan hoor ik dit graag !

1) geen geluid bij begeliding navigatie (zeer groot gemis, wordt opgelost met extra speaker maar verdient natuurlijk niet de schoonheidsprijs)
2) touch screen werkt matig bij radio, cd, dvd e.d.
3) touch screen werkt NIET bij navigatie en dus weer overgeleverd aan afstandbediening.
4) tijdens telefoneren via blue tooth kan niet navigatiescherm getoond worden.
5) er is geen telefoonboek aan te maken of over te zetten vanaf de telefoon (zeer groot gemis).
6) al 2x heeft navigatie geen huisnummer herkent terwijl de meest simpele tomtom one deze wel herkent (wel op te lossen met andere gekopieerde kaart maar van een nieuw systeem verwacht je dit niet)

Indien mensen vergelijkbare ervaringen hebben met andere multimediasystemen dan hoor ik dit graag zodat ik niet het gevoel heb min of meer een miskoop te hebben gedaan...

Indien mensen tips hebben hoe e.e.a. is op te lossen dan hoor ik dit uiteraard ook graag !

Samenvattend: optisch een heel mooi systeem maar de functionaliteiten laten m.i. te wensen over. Bepaalde zaken zijn wel op te lossen met extra accessoires (extra speaker, parrot carkit) maar dat is nu net niet de bedoeling als je voor 1 geintergreerd systeem kiest !

Verneem graag jullie reacties !

Groeten,

Gerard

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Re: VRM6200 / MS6200 wel zo geweldig ?

Bericht door JW »

Gerard Daan schreef:Mede door de (zeer) positieve recencies op forums heb ik onlangs de VRM6200 / MS6200 aangeschaft en laten inbouwen in een volvo V70. Systeem ziet er ingebouwd zeer strak uit !

Ben geen ervaren gebruiker van multimediasystemen en heb dus ook geen vergelijkingsmateriaal maar wil jullie toch deelgenoot maken van zaken waar ik bij dit systeem tegen aanloop. Wellicht ben ik te veeleisend of zijn bepaalde zaken makkelijk op te lossen, dan hoor ik dit graag !

1) geen geluid bij begeliding navigatie (zeer groot gemis, wordt opgelost met extra speaker maar verdient natuurlijk niet de schoonheidsprijs)
2) touch screen werkt matig bij radio, cd, dvd e.d.
3) touch screen werkt NIET bij navigatie en dus weer overgeleverd aan afstandbediening.
4) tijdens telefoneren via blue tooth kan niet navigatiescherm getoond worden.
5) er is geen telefoonboek aan te maken of over te zetten vanaf de telefoon (zeer groot gemis).
6) al 2x heeft navigatie geen huisnummer herkent terwijl de meest simpele tomtom one deze wel herkent (wel op te lossen met andere gekopieerde kaart maar van een nieuw systeem verwacht je dit niet)

Indien mensen vergelijkbare ervaringen hebben met andere multimediasystemen dan hoor ik dit graag zodat ik niet het gevoel heb min of meer een miskoop te hebben gedaan...

Indien mensen tips hebben hoe e.e.a. is op te lossen dan hoor ik dit uiteraard ook graag !

Samenvattend: optisch een heel mooi systeem maar de functionaliteiten laten m.i. te wensen over. Bepaalde zaken zijn wel op te lossen met extra accessoires (extra speaker, parrot carkit) maar dat is nu net niet de bedoeling als je voor 1 geintergreerd systeem kiest !

Verneem graag jullie reacties !

Groeten,

Gerard
Was daar ook dit forum bij?

Als ik je "klachtenlijstje" zo lees denk ik dat er op z'n minst een paar daarvan al langer bekend zijn, met name dat de Navi NIET via touchscreen bediend kan worden. Dat staat expliciet in de documentatie en is ook hier diverse keren aan de orde geweest.
Daar is gelijk door diverse veelgebruikers de kanttekening bij gemaakt dat dit ook geen echt gemis is, de AB kan zeer intuitief bediend worden en zorgt dat je nauwelijks naar het scherm hoeft te kijken als je wat wilt ingeven cq veranderen. Voor touchscreen moet je altijd naar het scherm kijken en daar naar toe teiken.

De navi-aanwijzingen komen wel via de radio, echter dat werkt (nog) niet goed. VDO kent he tprobleem en er wordt gewerkt aan een oplossing.

Dat de touchscreen voor de rest niet lekker werkt had ik nog niet eerdre gelezen, of ik moet wat gemist hebben.

Huisnummers kan een kwestie van kaart zijn. Welke heb je nu, is dat TeleAtlas of Navteq?

Over telefoneren is al eea geschreven, met name door Gentry. Daarbij is het ook van belang welke GSM jij hebt. En op dit punt hebben heel veel systemen een probleem...

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gentry
Senior Member
Berichten: 2333
Lid geworden op: 29 mar 2004 10:19

Bericht door Gentry »

Ik heb vandaag op een VRM6200 een MM5000 scherm voor achterin via een interface aangesloten. Helaas, dit werkt niet goed, ik vermoed dat het signaal te zwak is, het beeld rolt en heeft nagenoeg geen kleur, ook via een MI2200 geprobeerd, hetzelfde probleem. Ga dit maandag melden bij VDO.

Ander raar iets, als je de dvd aanzet voor bijvoorbeeld weergave achter, en je witl voor bijvoorbeeld naar radio of ipod luisteren, dan is het radioscherm grafisch ineens een stuk simpeler, dat geldt ook voor het Ipod scherm, je kunt geen playlists etc meer zien. Nog een puntje om te melden aan VDO.
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerard Daan
Starting Member
Starting Member
Berichten: 16
Lid geworden op: 13 jul 2007 10:42

Bericht door Gerard Daan »

Telefoonboek heeft niets met type telefoon te maken. Het systeem kan gewoon geen telefoonboek aanmaken. 'Blij' te horen dat dit ook bij andere systemen een probleem is.

Matig functioneren touch screen is beaamd door inbouwer; heeft ook deze ervaring. Op de site van VDO wordt toch echt touch screen vermeld als functionaliteit zonder voorbehoud te maken dat dit niet werkt bij navigatie. Ieder zijn mening maar persoonlijk vindt ik het dus wel een gemis,

Huisnummers heeft uiteraard met kaart te maken; teleatlas.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Gerard Daan schreef: .....
Matig functioneren touch screen is beaamd door inbouwer; heeft ook deze ervaring. Op de site van VDO wordt toch echt touch screen vermeld als functionaliteit zonder voorbehoud te maken dat dit niet werkt bij navigatie. Ieder zijn mening maar persoonlijk vindt ik het dus wel een gemis,

Huisnummers heeft uiteraard met kaart te maken; teleatlas.
Kun je me die site linken?
Ik ken deze http://www.vdodayton.com/default2_and_f ... _6200.aspx en daar wordt überhaupt niet gesproken over Touchscreen. Als je daar doorklikt op More kom je op http://www.vdodayton.com/default2_and_f ... m6200.aspx en daar staat het expliciet vermeld. Rechtsonder bij 3)...

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerard Daan
Starting Member
Starting Member
Berichten: 16
Lid geworden op: 13 jul 2007 10:42

Bericht door Gerard Daan »

Hallo JW,

Heb gekeken naar www.vdodayton.nl , multimedia. Zie nu inderdaad ook rechtsonderin staan dat touch screen niet funcioneert bij navigatie. Heb ik dus niet goed gelezen.

Bovenin wordt echter 2x toe de indruk gewekt (althans zo door mij opgevat) dat het volledig touch screen is. Maar dit wordt inderdaad niet zo expliciet vermeld.

Misleidende reclame of een consument die dus niet goed leest... (wellicht combinatie van beide).

Wil het syteem overigens niet afkraken maar alleen toetsen of mijn verwachtingen te hoog zijn van een dergelijk systeem in vergelijking met andere systemen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Bij het systeem MS 6200, dat is dus de Headunit VRM 6200 samen met de PC 5200 wordt nergens over touchscreen gesproken.
Als je vervolgens via "More" bij de Headunit VRM 6200 gaat kijken vind je dat die touchscreen bedienbaar is. En dat klopt helemaal. En expliciet heeft men vervolgens gemeld dat de VRM 6200 geen Navi kan bedienen via Touchscreen.

Eerlijk gezegd denk ik dat VDO dit allemaal niet duidelijker had kunnen schrijven :idea:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gentry
Senior Member
Berichten: 2333
Lid geworden op: 29 mar 2004 10:19

Bericht door Gentry »

Ben ik wel met je eens, maar niet iedereen leest zo grondig zoals jij dat doet, VDO had beter het bij elkaar kunnen zetten (of tussen haakjes).

Overigens is het hier ook uitvoerig besproken...........
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerard Daan
Starting Member
Starting Member
Berichten: 16
Lid geworden op: 13 jul 2007 10:42

Bericht door Gerard Daan »

Ik ben maar een 'simpele consument' zonder technische kennis van welk systeem dan ook.

Probeer alleen maar hier reacties te krijgen in hoeverre dit systeem wel / niet vergelijkbaar is met andere systemen zodat andere 'simpele consumenten' ook weten waar ze aan toe zijn. Hierbij gaat het mij om de gebruikerservaring nu het systeem er eenmaal is. Het gaat toch om veel centjes...

Voor diegene die veel bellen kan ik in ieder geval melden dat bluetooth perfect werkt. Met instappen direct contact. Ook het microfoontje werkt erg goed. Bij mij in ieder geval bijna tot geen ruis aan de andere kant van de lijn en het belangrijkste; geen echo ! (had ik met mijn NOKIA bluetooth carkit namelijk wel last van). Maar dit laatste heeft denk ik ook te maken met je luidspeakers.

Al eerder uitvoerig beschreven is het gemak dat je geen cd's hoeft te wisselen bij wisselen navigatie / DVD of CD; heel groot pluspunt !

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ventus
New Member
New Member
Berichten: 9
Lid geworden op: 28 jun 2007 09:04

Bericht door Ventus »

Inmiddels gebruik ik het systeem enkele weken en daarom een reactie op de starter van dit topic:

1. Geen geluid via de speakers heb ik ook. Nu met een losse luidspreker maar dat is niet wat ik wil. Ik hoop dat dit binnenkort opgelost wordt door VDO. Het schijnt dat de VRM6100 hier geen last van heeft. Dat geeft dus hoop.
2. Touchscreen werkt inderdaad niet super bij de radio/cd/dvd. Je moet het vaak twee keer aanraken voordat het werkt. Vreemd genoeg bij het menu, grote aanraakvelden dus, werkt het wel goed. Ik vind de resolutie van het scherm wel wat te laag. De letters en cijfers zijn vrij grof.
3. Dat het touchscreen niet bij navigatie werkt wist ik van te voren. Staat ook op de site van VDO. Hoop dat dit wel een keer via een software update mogelijk wordt. Ik ben nu gewend aan de afstandbediening en dat werkt beter dan verwacht. Normaal gesproken stel je je bestemming voor het wegrijden in en hoef je het systeem tijdens het rijden bijna niet te bedienen. Ik heb de uitschakelvertraging zo ingesteld dat ik b.v. kan tanken en bij het wegrijden gelijk weer actief is.
4-5. Ik heb een Nokia 610 carkit en die blijf ik gebruiken en wil niet anders. De VRM6200 maakt gebruik van het headsetprotocol. Veel meer dan simpel telefoneren kun je hier niet mee. Wist ik ook bij aankoop. Ik heb het natuurlijk wel uitgeprobeerd.
6. Navigatie tot nu toe geen problemen mee. Ik gebruik Teleatlas.

Ik vind niet dat dit een miskoop is. Het systeem voldoet grotendeels aan mijn eisen afgezien van het navigatiegeluid en het (nog) niet kunnen bedienen van het navi gedeelte via touchscreen.
Ik heb ook naar andere systemen gekeken, met name Pioneer. Daar moet je steeds van DVD wisselen. Daarom heb ik voor deze VDO gekozen mede ter vervanging van mijn oude MS4150.
Ieder systeem heeft wel zijn voor- en nadelen, kijk maar in de verschillende fora.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Schutter
Starting Member
Starting Member
Berichten: 11
Lid geworden op: 05 jun 2007 10:43

MS6200

Bericht door Schutter »

Goede middag,

Ook ik heb me laten bijstaan door senior members bij mijn keuze voor de MS6200. Omdat het systeem afgelopen zomer pas op de markt kwam, heb ik met mijn nieuwe Rexton 2,7 diesel automaat een paar weken zonder apparatuur moeten rijden. Toen eindelijk het apparaat geleverd werd, kon met de inbouw worden begonnen.

Nu na een paar maanden onderschrijf ik de mening van de andere leden op dit forum. Echter, uiteindelijk ben ik tevreden met de afstandbediening voor het navigatie systeem. Is m.i. toch veiliger.

Waar ik minder tevreden over ben is de radio. Hoewel ik niet zo handig ben bij dit soort zaken, slaag ik er toch in om een aantal voorkeurzenders te programmeren. Echter, er is onophoudelijk storing bij een aantal van die zenders. (radio 1, Business Radio, R4 classic etc). Vroeger, toen ik door het land reed, zocht mijn vorige systeem automatisch de sterkste zender op. In de bijgevoegde documentatie lees ik daar niets over. Sterker nog, de geprogrameerde zenders worden steeds overschreven door beter te ontvangen zenders (Sky radio en Veronica). Best wel lastig. Ik begrijp inmiddels dat waarschijnlijk de antenne in de ruit van mijn SsangYong daar de oorzaak van is. Is hier een gemakkelijke oplossing voor te vinden?

De tweede grote tegenvaller was, dat alle functies op het stuur en op het dashboard niet kunnen communiceren met de MS6200. Ik heb begrepen van de "inbouwer"dat er geen "interface"op past. Kan een senior member dat bevestigen?

Alvast bedankt voor de moeite.
Groet.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Ik begrijp inmiddels dat waarschijnlijk de antenne in de ruit van mijn SsangYong daar de oorzaak van is. Is hier een gemakkelijke oplossing voor te vinden?
Zo te lezen is jouw radioprobleem zeer eenvoudig op te lossen omdat de fantoomvoeding voor de ingebouwde versterker van de ruitantennen niet werkt of zelfs helemaal niet is aangebracht.
De tweede grote tegenvaller was, dat alle functies op het stuur en op het dashboard niet kunnen communiceren met de MS6200. Ik heb begrepen van de "inbouwer"dat er geen "interface"op past. Kan een senior member dat bevestigen?
Als VDODayton zef geen aparte interface levert voor jouw speeltje, dan is het helaas einde verhaal.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
kreatura
New Member
New Member
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 jun 2006 15:53

Bericht door kreatura »

touchscreen op de vrm 6200 werkt volledig, OOK voor navigatie echter alleen wanneer je deze aangesloten hebt op een PC5200.
Met gebruik met andere PC's, dus de 5000/5600/5700 is touchscreen niet mogelijk, dan ben je op de afstandsbediening aangewezen

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

touchscreen op de vrm 6200 werkt volledig, OOK voor navigatie echter alleen wanneer je deze aangesloten hebt op een PC5200.
Geachte: Of je kletst, of je hebt iets voor elkaar gekregen waar ook VDODayton nog geen weet van heeft. Touchscreenbediening voor de navigatie zou namelijk een volledig gewijzigde systeemsoftware vereisen.
Ik zou graag enige foto's zien van enkele van de touchscreen invoerschermen van het navigatiegedeelte. En aangezien je zo stellig bent zul je deze makkelijk kunnen tonen.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gentry
Senior Member
Berichten: 2333
Lid geworden op: 29 mar 2004 10:19

Bericht door Gentry »

nounou Gerritje, iets genuanceerder kan ook wel, je had ook gewoon kunnen zeggen dat je graag het bewijs wilt zien.

bij de nieuwe sofware voor de pc5200 wordt nog geen melding gemaakt dat touchscreen zou werken, ik kan dat niet testen omdat ik een kenwood headunit heb, maar misschien heeft hij wel die configuratie
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

bij de nieuwe sofware voor de pc5200 wordt nog geen melding gemaakt dat touchscreen zou werken,
De officiële laatste software versie is nog steeds de 2.55.
VDOSiemens heeft al in een eerder stadium(ook schriftelijk) bevestigd dat men zou afzien van touchscreenbediening voor het navigatiegedeelte. Dit ondanks eerdere berichten hierover uit de duitse hoek. De policy daaromtrent zou dan in een paar maanden tijd grondig gewijzigd moeten zijn plus de ontwikkeling van geheel andere software. Knap!
De website van VDODayton is trouwens expliciet over de bediening!
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gentry
Senior Member
Berichten: 2333
Lid geworden op: 29 mar 2004 10:19

Bericht door Gentry »

Gerritje schreef:De officiële laatste software versie is nog steeds de 2.55.
dat klopt.... :lol:
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Chalax
New Member
New Member
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 jul 2007 18:14

Bericht door Chalax »

hallo,
heb hem ook met 5200, nav bedienen met touchscreen kan niet...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Chalax schreef:hallo,
heb hem ook met 5200, nav bedienen met touchscreen kan niet...
Dat klopt. Zie discussie en opmerkingen hierboven.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Terug naar “Vaste VDO-Dayton systemen”